در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور در تهران

تعمیر کاتالیزور در تهران

کاتالیزورها در ابتدا برای تصفیه و کنترل گازهای تولید شده توسط دودکش کارخانه ها و کارگاه های صنعتی ساخته شدند، اما بعدها با اجرای قوانین و مقررات آلودگی هوا، کاتالیزور به یک قطعه ضروری برای خودروها تبدیل شد. واقعیت این است که وقتی در موتور خودرو، احتراق صورت میگیرد تا سوخت رسانی انجام شود، گازهای بسیار خطرناکی مانند مونواکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها تولید میشوند که خروج آنها از خودرو، برای انسان و محیط زیست خطرات زیادی دارد. در راستای به حداقل رساندن خطرات زیست محیطی این گازهای سمی، کاتالیزورها در خروجی اگزوز خودروها تعبیه شدند. وظیفه اصلی کاتالیزور این است که گازهای مذکور را قبل از رها شدن به عناصر کم ضرر برای محیط زیست مانند بخار آب، تبدیل کند.

کاتالیزورها قطعات بسیار مقاوم با طول عمر بالایی هستند. اما از آن جایی که هر قطعه ای طول عمر مفیدی دارد پس از آن دچار استهلاک شده و کارایی اولیه را ندارد، کاتالیزور نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما خبر خوب این است که کاتالیزور قابل تعمیر است و در صورت خرابی این قطعه میتوانید برای تعمیر کاتالیزور  به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید. در این مقاله میخواهیم شما را با دلایل اصلی خرابی کاتالیزور و رایج ترین نشانه های خرابی این قطعه آشنا کنیم. در صورتی که با مساله خراب شدن کاتالیزور مواجه هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09126981518 با مجموعه پارس کاتالیزور تماس بگیرید.

دریافت مشاوره تعمیر کاتالیزور در تهران

علائم خرابی کاتالیست خودرو

 

یکی از پر تکرارترین سوالات شما مشتریان عزیز این است که چگونه تشخیص بدهیم کاتالیزور خراب شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مشاهده برخی علائم خاص، خبر از خرابی کاتالیزور میدهد. از جمله شایع ترین علائم خرابی کاتالیزور، موارد زیر هستند:

 

شنیدن صدای تق تق در زیر خودرو

 

اگر شبکه اسفنجی کاتالیزور دچار خرابی و شکستگی شده باشد، در سرعت های بالا و یا هنگام استارت زدن ماشین، صدایی شبیه سنگ ریزه به گوش شما میرسد چرا که ذرات خورد شده به دیواره های کاتالیزور برخورد میکند.

 

روشن شدن چراغ اخطار خودرو

 

روشن شدن چراغ خودرو دلایل مختلفی دارد، یکی از این دلایل تشخیص سنسور نسبت هوا به سوخت و سنسور اکسیژن است. در چنین شرایطی چراغ اخطار روشن میشود تا بدانید تعادل نسبت سوخت به هوا بر هم خورده است و کاتالیزور کارایی مناسبی ندارد. در این شرایط اگر برای تعمیر کاتالیزور در تهران مراجعه نمایید، مکانیک خودرو را برای کدهایی که دچار مشکل هستند، اسکن میکند تا عیب دستگاه مشخص شود.

 

کاهش شتاب خودرو در سرعت های بالا

 

اولین نشانه های کاهش کارایی کاتالیزور، تاثیر روی عملکرد موتور است. از این رو توجه به عملکرد موتور به ویژه شتاب آن در سرعت های بالا، به شما نشان میدهد که آیا کاتالیزور به درستی کار میکند یا خیر؟ همچنین دقت کنید که آیا با کاهش سرعت، شتاب کمتر و مصرف سوخت بالاتری دارید یا خیر؟

 

استشمام بوی گوگرد از اگزوز

 

در ترکیبات بنزین مقادیری از گوگرد وجود دارد که در فرآیند احتراق، به سولفید هیدروژن تبدیل میشود، کاتالیزور این گاز سمی را به دی اکسید گوگرد که یک گاز بی خطر و البته بی بو است تبدیل میکند. اگر کاتالیزور عملکرد درستی نداشته باشد، سوخت خام و یا نیم سوخته در اگزوز باقی می ماند  در نتیجه شما بوی گوگرد را که چیزی شبیه بوی تخم مرغ گندیده است استشمام خواهید نمود.

 

رد شدن خودرو در تست آلایندگی

 

اگر خودرو در تست آلایندگی رد شود، بدون شک کاتالیزور دچار مشکل شده و نمیتواند گازهای خروجی از خودرو را به درستی شناسایی، تفکیک و تصفیه کند.

همه مواردی که به آنها اشاره کردیم، در واقع بیانگر یک جمله است: موتور نفس نمی کشد!

البته نکته قابل توجه این است که خرابی کاتالیزور، به صورت ناگهانی اتفاق نمی افتد. بلکه علائمی را مشاهده خواهید نمود که نشان میدهد کاتالیزور دچار اختلال شده است. در چنین شرایطی مراجعه به تعمیرگاه های مجاز برای تعمیر کاتالیزور در تهران میتواند بهترین راهکار باشد.

نحوه تعمیر کاتالیزور در تهران

 

شاید برایتان سوال باشد که برای عیب یابی و تعمیر کاتالیزور در تهران، چه اقداماتی صورت میگیرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مراحل زیر برای تعمیر کاتالیزور در تهران طی میشود:

بررسی ظاهری قطعه کاتالیزور

در ابتدا کاتالیزور به صورت ظاهری مورد بررسی قرار میگیرد. اگر این قطعه به لحاظ ظاهری دچار شکستگی، خراشیدگی و یا فرورفتگی باشد، به احتمال بسیار زیاد شبکه اسفنجی داخلی آن نیز آسیب دیده است. البته با این روش نمیتوان به صورت صد در صدی به عیب دستگاه پی برد، اما ساده ترین روش همین مشاهده وضعیت ظاهری دستگاه است.

بررسی فشار اگزوز

گفتیم که کاتالیزور در بخش اگزوز خودرو نصب میشود و گازهای خروجی را آنالیز میکند. لذا اگر فشار اگزوز بررسی شود، عملکرد کاتالیزور تا حد زیادی مورد سنجش قرار میگیرد. برای این کار یک مانومتر لازم است. از طریق دستگاه مانومتر و سایر تجهیزات تخصصی میتوان فشار اگزوز را اندازه گیری نمود. اگر فشار اگزوز از حد مجاز بالاتر باشد، نشان میدهد که کاتالیزور عملکرد صحیحی ندارد.

تعمیر کاتالیزور با یک سال گارانتی در تعمیرگاه تخصصی پارس کاتالیزور

هزینه تعمیر کاتالیزور در تهران

 

اگر قطعه کاتالیزور خودروی شما خراب شده باشد و برای تعمیر کاتالیزور در تهران به یکی از تعمیرگاه های مجاز و معتبر مراجعه نمایید، خواهید دید که هزینه تعمیر کاتالیزور به عوامل مختلفی از جمله میزان خرابی قطعه، شدت خرابی آن و متریال لازم برای تعمیر، بستگی دارد.

لذا در اولین گام تکنسین ها برای عیب یابی از دستگاه دیاگ استفاده میکنند و به صورت کامپیوتری عیب خودروی شما را تشخیص میدهد. سپس بر اساس عیب و اینکه آیا قطعه مورد نظر قابل تعمیر است یا خیر؛ نسبت به تعمیر آن اقدام مینمایند.  

در این مرحله میزان مهارت و تجربه تعمیرکار، تعمیرگاهی که به آن مراجعه نموده اید و میزان خدماتی که به شما ارائه میدهد، روی هزینه تعمیر کاتالیزرو، تاثیر دارد. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور در تهران به طور دقیق، با شماره 09126981518 تماس بگیرید و با ارائه شرح وضعیت دقیق خودروی خود، از هزینه تعمیر مطلع شوید.

چه زمانی کاتالیزور خودرو را تعویض کنیم؟

 

از جمله پر تکرار ترین سوالات شما مشتریان عزیز این است که آیا تعمیر کاتالیزور منطقی است و پس از تعمیر میتواند عملکرد اولیه را داشته باشد و یا به عبارت دیگر با مشاهده چه علائمی، کاتالیزور را تعویض نماییم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی که برای تعمیر کاتالیزور به تعمیرگاه مراجعه میکنید، در گام ابتدایی اصلی ترین قطعه کاتالیزور یعنی شبکه اسفنجی مورد بررسی قرار میگیرد. اگر این قطعه دچار رسوب شده باشد، با شستشو و سرویس، به حالت اولیه باز میگردد و قابل استفاده است. اما اگر این قطعه شکسته شده باشد و از بین رفته باشد؛ دیگر با شستن و سرویس کردن، قابل اصلاح نیست. در چنین شرایطی لازم است یک کاتالیزور نو خریداری نمود و قطعه مورد نظر را تعویض نمایید.

به یاد داشته باشید که اگر گازهای سمی خروجی خودرو به درستی توسط کاتالیزور تصفیه نشوند، به موتور برمیگردند و عملکرد موتور را دچار اختلال میکنند و یا حتی ممکن است وارد اتاق ماشین شوند که این مورد برای سرنشینان بسیار خطرناک خواهد بود.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این مطلب درباره دلایل و نشانه های خرابی کاتالیزور با شما صحبت کردیم. گفتیم که مراحل عیب یابی و تعمیر کاتالیزور  به چه صورت است و در چه شرایطی کاتالیزور قابل تعمیر است. همچنین درباره تعمیر کاتالیزور در تهران و مراجعه به تعمیرگاه های مجاز برای عیب یابی و تعمیر کاتالیزور صحبت کردیم و درباره نحوه تعمیر کاتالیزور و فاکتورهایی که روی هزینه های تعمیر کاتالیزور تاثیرگذار است، توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تعمیر کاتالیزور در تهران در اختیار شما قرار داده باشد. برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه تعمیر کاتالیزور میتوانید با شماره تلفن  09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سایر خدمات پارس کاتالیزور 


تعمیر کاتالیزور بنز || تعمیر کاتالیزور هیوندای ||  تعمیر کاتالیزور بی ام و  || تعمیر کاتالیزور سانتافه

تعمیر کاتالیزور پراید || تعمیر کاتالیزور لیفان || تعمیر کاتالیزور کیا || تعمیر کاتالیزور L90 || تعمیر کاتالیزور پژو 405

آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین