در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور لیفان

مبدل کاتالیزوری یا کاتالیست، قطعه ای مهم در خودروها از جمله لیفان 620، 520، X60 ،X50، X70 و 820 است و این مبدل در اگزوز قرار داده می شود تا از خروج گازهای مضر جلوگیری کند. در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که کمک می کند آگاهی بیشتری راجع به کاتالیست لیفان داشته باشید و قبل از بروز مشکل جدی برای تعمیر کاتالیزور اقدام کنید.

 

عوامل موثر در خراب شدن کاتالیزور لیفان

عوامل متعددی در خراب شدن مبدل کاتالیزوری موثر است که در اینجا برخی از آنها را بیان می کنیم:

ticked مشکل در سیستم احتراق و سوخت ناقص

ticked  وارد شدن ضربه به Catalyst

ticked  گرمای بیش از حد خودرو

ticked  ورود روغن و آب به محفظه به علت نقص در واشر سرسیلندر

اگر عامل خرابی، بررسی و برطرف نشود بعد از تعویض کاتالیزور، مشکل همچنان باقی است و باعث خرابی کاتالیست جدید می شود.

 

آیا کاتالیزور قابل تعمیر است؟

کاتالیست ممکن است قابل تعمیر باشد اما در برخی موارد حتما باید تعویض شود و امکان ترمیم آن وجود ندارد، اگر فاقد علائمی مانند تغییر رنگ، بوی بد یا صدا باشد به احتمال زیاد می توان تعمیر کرد و نیازی به خرید و جایگزین نیست. یکی از روش های برطرف کردن مشکلات Catalyst، استفاده از پاک کننده های شستشو است که سیستم اگزوز و سنسورهای اکسیژن را تمیز می کند. پیشنهاد میکنیم تشخیص قابل تعمیر بودن و همچنین شستشوی کاتالیزور را به افراد متخصص بسپارید تا به خوبی انجام شود و علاوه براین، اگر عاملی در خراب شدن آن اثر داشته، عیب یابی و رفع کنند.

 

زمان تعویض کاتالیزور لیفان

کاتالیست مانند دیگر قطعات خودرو، عمر معینی دارد و برای اینکه عملکرد خودرو با مشکل جدی روبرو نشود بعد از سپری شدن عمر مفید آن، برای تعویض اقدام کنید. به طور میانگین، عمر مفید کاتالیزور لیفان بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا ۳ الی ۴ سال می باشد البته تشخیص دقیق آن توسط کارشناسان انجام می شود و ممکن است طول عمر مفیدشان براساس مدل لیفان، متفاوت باشد. توصیه می شود برای اینکه از آسیب جدی به Catalyst جلوگیری شود و یا بقیه قسمتهای خودرو را دچار مشکل نکند، چند وقت یکبار اتومبیل خود را برای سرویس به تعمیرگاه ببرید.

 

هزینه تعمیر کاتالیزور لیفان

در صورتی که Catalyst قابل تعمیر باشد معمولاً هزینه کمتری نسبت به تعویض قطعه دارد؛ اما هزینه ها با توجه به مدل خودرو متفاوت می باشد پس می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز تعمیر مراجعه کنید یا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. همچنین زمان خرید دقت داشته باشید که کاتالیست با کیفیت و استاندارد انتخاب کنید چون مبدل های تقلبی و بدون کیفیت، عملکرد خوبی ندارند و زودتر خراب می شوند. 

 

جمع بندی و سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم کاتالیست قطعه مهمی در خودرو می باشد و در این مطالب سعی کردیم علاوه بر ذکر عوامل موثر در خرابی آن، به بررسی سوالات متداولی که پیرامون تعمیر کاتالیزور انواع مدل های لیفان پرسیده می شود بپردازیم؛ امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید بوده باشد. برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر درباره جزئیات کاتالیست لیفان 620، 520، X60 ،X50، X70 و 820 می توانید با شماره تلفن 09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید؛ مجموعه ما  با عرضه، تعمیر و نصب کاتالیزور با کیفیت آماده خدمات رسانی می باشد.

 

تعمیر کاتالیزور || تعمیر کاتالیزور در تهران || تعمیر کاتالیزور ال 90 || تعمیر کاتالیزور بنز || تعمیر کاتالیزور هیوندای

 

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.
آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین