در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور بنز

تعمیر کاتالیزور بنز

کاتالیزور بخشی از سیستم کاهش آلایندگی خودرو است که در قسمت اگزوز تعبیه شده. این قطعه، گازهای خروجی خودرو را تا حد زیادی تصفیه میکند و از این طریق آلاینده های موجود در هوا را به حداقل ممکن میرساند. گازهای خروجی از خودرو اغلب گازهای نیم سوخته و یا نسوخته ای که هستند که شامل مونواکسید کربن و هیدروکربن ها میباشند. این گازها سمی ترین و خطرناک ترین انواع گاز برای انسان ها و محیط زیست میباشند.

 به واسطه وجود کاتالیزور، تغییراتی در فرمولاسیون این گازها رخ میدهد و آنها را به آب و دی اکسید کربن تبدیل میکند که برای محیط زیست و انسان، بی خطر میشوند. در واقع میتوان ادعا کرد که کاتالیزورها بخشی از کنترل آلودگی هوای شهر را به عهده دارند. اما اگر این قطعات دچار فرسودگی و خرابی شوند، دیگر خبری از هوای پاک نیست و گازهای سمی وارد هوا میشوند.

به همین دلیل از رانندگان محترم تقاضا میشوند برای سرویس و چکاپ خودرو و قطعات داخلی آن مانند کاتالیزور، به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایند. در این مقاله میخواهیم درباره خرابی و تعمیر کاتالیزور بنز با شما صحبت کنیم.

 اگر شما هم با مشکل خرابی کاتالیزور بنز مواجه هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر برای تعمیر کاتالیزور بنز، تعمیر کاتالیزور کیا، تعمیر کاتالیزور هیوندای و تعمیر کاتالیزور بی ام و، نیاز به کمک دارید، میتوانید روی توانمندی تیم پارس کاتالیزور حساب کنید! کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه تیم ما، توانمندی و مهارت کافی برای تعمیر کاتالیزور خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت را دارند و می‌توانند به شما در راستای رفع مشکل کمک کنند.البته تیم پارس کاتالیزور در خدمات خود به صورت ویژه برای اهالی تهران  تعمیر کاتالیزور در تهران را انجام می دهد.

ساز و کار کاتالیست بنز

 

اشاره کردیم کاتالیزور بنز که به آن کاتالیست بنز هم گفته میشود، با قرار گرفتن در بخش اگزوز و مسیر خروج گازهای مخرب محیط زیست، مانع از خروج این گازها به طبیعت شده و با اجرای تغییراتی روی این گازها، آنها را به گازهای بی خطر برای محیط زیست تبدیل میکند. برخی افراد غیر حرفه ای بر این باورند که وجود کاتالیزور بنز، شتاب خودرو را تا حدی کاهش میدهد و افراد را به حذف کاتالیزور از مسیر اگزوز خودرو میکنند. در حالی که در صورت حذف این قطعه مهم از خودرو، گازهای سمی و خطرناک وارد هوا شده و ضمن ایجاد اثرات منفی روی محیط زیست، روی سیستم تنفسی انسان نیز تاثیرات منفی جبران ناپذیری دارد.  

در واقع اصلی ترین وظیفه کاتالیزورها، تبدیل مونواکسید کربن و هیدروکربن ها، به گازهایی کم خطر و بی خطری مانند دی اکسید کربن و آب است. بنابراین وجود این قطعه بسیار مفید است و رسیدگی و سرویس به موقع آن لازم و ضروری میباشد. همچنین در صورتی که این قطعه به هر دلیلی دچار خرابی شود، باید به سرعت برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام صورت گیرد.

عمده ترین دلایل خرابی کاتالیزور بنز چیست؟

 

احتمالاً اولین سوالی که در زمینه تعمیر کاتالیزور بنز به آن مواجه میشوید این است که دلیل خرابی کاتالیزور بنز چیست و چگونه میتوان از بروز خرابی جلوگیری نمود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمده ترین دلیل خرابی کاتالیزور بنز موارد زیر هستند:

 

ضربه به بدنه کاتالیزور  

 

کاتالیزور یک قطعه حساس و آسیب پذیر است، وارد شدن ضربه به بدنه خارجی آن، ممکن است باعث شکستگی و بروز مشکل در این قطعه شود. شکسته شدن و به هم ریختگی شبکه اسفنجی که وظیفه آنالیز و بهینه سازی گازهای خروجی از اگزوز را دارد، عملکرد کل کاتالیزور را بر هم میزند.

 

بالا رفتن دمای کاتالیزور

 

افزایش دمای کاتالیزور و داغ شدن بیش از اندازه آن، میتواند اختلال در عملکرد این قطعه را به دنبال داشته باشد. به عبارت دیگر، داغ شدن بیش از اندازه، باعث میشود کاتالیزور نتواند به درستی گازهای وارد شده به این قطعه را تشخیص دهد و آنها را بهینه سازی نماید. افزایش دمای کاتالیزور میتواند نتیجه اختلال در موتور این قطعه باشد.

 

ناخالصی موجود در سوخت مصرفی

 

ناخالصی های موجود در سوخت خودرو، از دیگر عوامل اثرگذار بر عملکرد کاتالیزور است. واقعیت این است که کاتالیزور برای تشخیص و بهینه سازی تعدادی از گازهای مشخص و مخصوص طراحی شده است. وجود مواد و گازهای غیر قابل شناسایی برای این قطعه، مانند مواد ناخالص موجود در سوخت، میتواند عملکرد این قطعه را با مشکل مواجه سازد. اگر میزان ناخالصی گازها بیش از اندازه باشد، قطعات داخلی کاتالیزور به مرور زمان کارایی و اثربخشی اصلی خود را از دست میدهند و در نتیجه نیاز به تعمیر کاتالیزور خواهید شد.

 

خرابی واشر سرسیلندر

 

خرابی و اختلال در واشرسرسیلندر خودرو از دیگر عوامل اختلال در کاتالیزور است. در واقع خرابی واشر سرسیلندر منجر به ورود بخار آب و روغن به همراه سایر گازها به محفظه کاتالیزور خواهد بود. همین موضوع زمینه ساز خرابی کاتالیزور میشود.

بنابراین اگر با وجود مشکل در عملکرد واشرسرسیلندر مواجه شدید، به سرعت خودروی خود را به اولین تعمیرگاه مجاز برسانید تا قسمت های مرتبط با موتور باز شده و به طور دقیق بررسی شوند. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت رفع میشود و شما را با دردسر مواجه نخواهد ساخت.

 

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو

 

اگر جرقه زدن و احتراق در محفظه احتراق خودرو به درستی انجام نشود، گازها به صورت خام یا نیم سوز وارد کاتالیزور میشوند. همین موضوع باعث میشود مواد خام درون کاتالیزور جرقه زده و آتش بگیرد، این اتفاق میتواند کاتالیزور را با مشکل جدی مواجه سازد و به دیگر بخش های خودرو نیز آسیب وارد کند.

 

وجود سرب بیش از اندازه در بنزین

 

وجود مقادیر بیش از اندازه سرب در بنزین، عملکرد کاتالیزور را با مشکل رو به رو میکند. کاتالیزور برای شناسایی و بهینه سازی گازهای خاصی طراحی شده است، وجود گازها و مواد غیر قابل شناسایی توسط این قطعه، عملکرد آن را در بهینه سازی گازهای خروجی، مختل میکند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین عوامل بروز خرابی در کاتالیزور بنز هستند. از این رو توصیه میشود هر چند وقت یکبار برای چکاپ و در صورت نیاز سرویس قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سرسیلندر و کاتالیزور، اقدام نمایید.

نشانه های خرابی کاتالیزور بنز چیست؟

 

کاتالیزور به عنوان یک قطعه کارامد در خودرو، طول عمر بالایی دارد و در صورت استفاده درست، تا مدت ها وظیفه خود را به درستی انجام میدهد. اما از آن جایی که هر قطعه عمر مفید و تاریخ مصرف مشخصی دارد، کاتالیزور نیز ممکن است دچار خرابی شود. در مورد کاتالیزور باید به خاطر داشته باشید که با مشاهده اولین علائم خرابی به سرعت خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز برسانید. اما شاید برایتان سوال باشد که نشانه های خرابی کاتالیزور بنز چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افت شدید در شتاب خودرو در سرعت های بالا
  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت خودرو
  • وجود نقص در استارت زدن و روشن شدن ماشین
  • روشن شدن چراغ چک یا اخطار خودرو
  • منفی شدن تست آلایندگی هوای خودرو
  • لزرش بدنه خودرو در حرکت آهسته
  • پیچیدن بوی بد (شبیه تخم مرغ گندیده) در خودرو
  • وارد شدن ضربه با جسم خارجی به کاتالیزور

مواردی که به آنها اشاره کردیم؛ شایع ترین و متداول ترین نشانه های خرابی کاتالیزور بنز است. در صورت مواجه شدن با هریک از علائم فوق باید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز برسانید تا به لحاظ فنی بررسی و عیب یابی شود.

تعمیر کاتالیزور بنز

 

اشاره کردیم که کاتالیزور قطعه ای برای بهینه سازی گازهای سمی خروجی از اگزوز ماشین است. به عبارت دیگر این قطعه گازهای سمی را با تغییراتی به گازهای غیر مضر برای انسان و محیط زیست تبدیل میکند. اما از آنجایی که هر قطعه ای پس از مدتی، دچار استهلاک و خرابی میشود و کارایی اولیه را ندارد، کاتالیزور نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است دچار استهلاک شود و عملکرد صحیح خود را از دست بدهد. مهمترین عامل اختلال در کاتالیزور، گرفتگی شبکه های داخلی آن شناخته میشود. در واقع بروز مشکل در این قطعه داخلی، منجر به ورود و خروج ناقص گازها از کاتالیزور میشود که باید سریعاً نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

در این شرایط تعمیر کاتالیزور را به یک فرد متخصص و کاربلد و با تجربه واگذار کنید. به یاد داشته باشید که تکنسین ماهر و با تجربه، مشکل کاتالیزور شما را به درستی تشخیص میدهد و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر میکند. اما فرد بی تجربه ممکن است مشکل را به درستی تشخیص ندهد و آن را عمیق تر نماید تا جایی که مجبور به خرید کاتالیزور جدید و تعویض آن شوید.

هزینه تعمیر کاتالیزور بنز

 

اگر برای تعمیر کاتالیزور بنز به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایید، خواهید دید که هزینه تعمیر کاتالیزور بنز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد میتوان به میزان خرابی کاتالیزوز، دلیل خرابی و شدت آن اشاره کرد.

برای مشخص شدن مشکل کاتالیزور، در ابتدا باید با استفاده از دستگاه دیاگ و فرآیند دیاگ زنی، عیب کاتالیزور مشخص می‌شود. پس از عیب یابی، تعمیرکار و تکنسین های حرفه ای نسبت به رفع مشکل و تعمیر کاتالیزور اقدام میکنند. در این جا میزان مهارت و تجربه تعمیرکار و نیز تعمیرگاهی که به آن مراجعه نموده اید و میزان خدمات ارائه شده در آن، روی هزینه تعمیر کاتالیزور، تاثیر دارد. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور بنز به طور دقیق، با شماره 09126981518 تماس بگیرید و با ارائه شرح وضعیت دقیق خودروی خود، از هزینه تعمیر مطلع شوید.

سرویس کاتالیزور بنز

 

تا به اینجای کار از اهمیت قطعه کاتالیزور مطلع شدید و دانستید که این قطعه چقدر در کاهش آلاینده های هوا، تاثیرگذار است. حال باید بدانید که این قطعه نیز مانند سایر قطعات خودرو نیازمند سرویس و بازرسی است. سرویس این قطعه باعث میشود که آلودگی ها و رسوب هایی که در یک بازه زمانی درون کاتالیزور جمع شده و کارایی آن را تا حدی کاهش داده است، تخلیه شود. همچنین شستشوی کاتالیزور موجب میشود مواد اضافی نشست کرده در این قطعه پاکسازی شود تا کاتالیزور راندمان بالاتری داشته باشد.

نکته قابل توجه در مورد سرویس و شستشوی این قطعه این است که کاتالیزور باید توسط یک تکنسین کاربلد و حرفه ای انجام شود. فرد ماهر و با تجربه این کار را به درستی انجام میدهد و از آسیب رسیدن به سایر قطعات کاتالیزور جلوگیری میکند.

تیم پارس کاتالیزور با برخورداری از تکنسین های مجرب و حرفه ای و در اختیار داشتن بهترین مواد شوینده، میتواند خدمات سرویس و شستشوی کاتالیزور را برای شما به صورت حرفه ای اجرا نماید. فراموش نکنید که اگر موادی که برای سرویس و شستشوی کاتالیزور بنز استفاده میشود، به قدر کافی کیفیت نداشته باشند، میتواند منجر به گسترش خرابی قطعه شده و شما را مجبور به خرید کاتالیزور و تعویض قطعه نماید.

چه زمانی باید کاتالیزور بنز را تعویض کنیم؟

 

شاید برایتان سوال باشد که تعمیر کاتالیزور چقدر موفقیت آمیز است و چه زمانی دیگر کاتالیزور قابل تعمیر نیست و باید با یک قطعه جدید، جایگزین شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که برای تعمیر مراجعه میکنید، اولین بخشی که مورد بررسی قرار میگیرد، شبکه اسفنجی کاتالیزور است. چرا که اگر گازهای سمی از این بخش از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی وجود دارد و کاتالیزور عملکرد صحیحی ندارد. به عبارت دیگر در صورت عدم خروج گازهای سمی از بخش کاتالیزور، این گازها به طور مجدد به موتور باز میگردند و خرابی موتور خودرو را در پی دارند. حتی ممکن است این گازهای سمی و بسیار خطرناک در اتاق ماشین پخش شوند و توسط سرنشینان استشمام شوند که بسیار خطر آفرین است. در چنین شرایطی که امکان تعمیر کاتالیزور وجود نداشته باشد، خرید کاتالیزور و تعویض آن به شما پیشنهاد می‌شود.

فروش کاتالیست بنز

 

کاتالیزور سالم و با کیفیت، نقش مؤثری در عملکرد موتور خودرو دارد. وجود حتی کوچترین عیب و نقص در کاتالیزور، اثر منفی روی عملکرد سایر قسمت هایی که با این قطعه در ارتباط هستند، دارد. از این رو توصیه میشود در صورت خرابی کاتالیزور، به سرعت برای عیب یابی و تعمیر آن به تعمیرگاه های مجاز، مراجعه نمایید. همچنین اگر بنا به هر دلیلی کاتالیزور قابل تعمیر نبود، نسبت به خرید کاتالیزور و تعویض آن اقدام کنید.

در این مرحله مهمترین موضوعی که با آن مواجه هستید، خرید کاتالیزور اورجینال بنز است. چرا که برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به تولید نمونه های تقلبی و غیر اصل نموده و با سو استفاده از نا آگاهی برخی مشتریان، اقدام به فروش نمونه های تقلبی میکنند.

برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها، بهترین کار خرید از نمایندگی های معتبر و مجاز است. پارس کاتالیزور یکی از مراکز فروش معتبر کاتالیزور بنز است که کلیه قطعات را با ارائه ضمانت نامه اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. همچنین ارائه برگه گارانتی، این اطمینان خاطر را به مشتریان میدهد که در صورت بروز مشکل میتوانند از خدمات شرکت بهرمند باشند.

خرید کاتالیست بنز

 

اشاره کردیم که در صورت غیر قابل تعمیر بودن کاتالیزور، مجبور به تعویض این قطعه هستید. از این رو لازم است با خرید یک قطعه اورجینال، مشکل خودروی خود را برطرف نمایید. پس از خرید قطعه کاتالیزور، فرآیند نصب را پیش رو دارید. چرا که نصب بی کیفیت، میتواند موجب عدم تصفیه صحیح گازهای خروجی توسط کاتالیزور شود. بنابراین لازم است برای خرید کاتالیزور و نصب آن، از افراد خبره کمک بگیرید.

پارس کاتالیزور به عنوان تامین کننده انواع کاتالیزور بنز، بهترین گزینه ها را برای خودروی شما پیشنهاد میدهد. ما به پشتوانه تیم فنی و سال ها تجربه در حوزه فروش انواع کاتالیزور، میتوانیم بهترین نمونه ها کاتالیزور را به شما معرفی و آن را برایتان نصب نماییم.

قیمت کاتالیست بنز

 

کاتالیزور بنز یکی از گران ترین کاتالیزورهای بازار به حساب می آید و البته از آن جایی که این کالا، یک کالای وارداتی محسوب میشود، قیمت آن با نوسانات قیمت ارز، تغییر میکند. از طرف دیگر قیمت کاتالیزور بنز؛ به عواملی همچون مدل خودرو و اصل بودن کالا بستگی دارد. در پارس کاتالیزور کلیه کاتالیزور های بنز با ارائه ضمانت نامه اصالت کالا، با بهترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه میشود.

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع کاتالیزور بنز، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09126981518 تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان از قیمت انواع کاتالیزور اورجینال بنز مطلع شوید.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره قطعه کاتالیزور بنز و دلایل خرابی آن برای شما توضیح دادیم. عمده ترین دلایلی که منجر به خرابی کاتالیزور میشود را بیان نمودیم. همچنین لیستی از اصلی ترین نشانه های خرابی کاتالیزور بنز را به شما معرفی نمودیم. گفتیم که در صورت مشاهده هریک از نشانه ها، باید به سرعت برای عیب یابی و رفع مشکل به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. همچنین درباره نحوه تعمیر کاتالیزور بنز و فاکتورهایی که روی هزینه های تعمیر کاتالیزور بنز تاثیرگذار است، توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تعمیر کاتالیزور بنز در اختیار شما قرار داده باشد. برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه تعمیر کاتالیزور بنز میتوانید با شماره تلفن 09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سایر خدمات پارس کاتالیزرو 

تعمیر کاتالیزور 

تعمیر کاتالیزور هیوندای

تعمیر کاتالیزور کیا

تعمیر کاتالیزور بی ام و

تعمیر کاتالیزور در تهران

آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین