در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور کیا

تعمیر کاتالیزور کیا

هر قطعه ای از خودرو وظیفه مشخصی دارد و در صورتی که این وظیفه را به درستی انجام ندهد، اختلالی در عملکرد صحیح خودرو ایجاد خواهد نمود. یکی از این قطعات، کاتالیزور خودرو است که وظیفه کاهش آلایندگی هوا به واسطه بهینه سازی گازهای خروجی از اگزوز خودرو است.  

در واقع کاتالیزورهای خودرو از دهه 70 میلادی تا به امروز با هدف کاهش آلودگی هوا، در خودروهایی که سوخت آنها بنزین است، تعبیه شده تا اثرات گازهای فسیلی روی محیط زیست به حداقل برسد. در واقع کاتالیزور، گازهای خطرناکی مانند مونواکسید کربن و هیدروژن سوخته نشده و خام را به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل میکند که خطر بسیار کمتری برای محیط زیست دارند.

خرابی کاتالیزور باعث میشود گازهای سمی که به آنها اشاره کردیم، از موتور خارج نشوند و نیز اگر مشکلی برای کاتالیزور به وجود بیاید، به دیگر قطعات مرتبط با کاتالیزور آسیب میرساند. از این رو چک آپ، سرویس و تعمیر کاتالیزور کیا به ویژه در خودروهای نسبتاً قدیمی تر، یک امر ضروری است چرا که با تعمیر و تعویض به موقع کاتالیزور از آسیب رسیدن به قطعات دیگر جلوگیری شده و هزینه دیگری به شما تحمیل نخواهد شد.

 

عمر مفید کاتالیزورها معمولاً بین 50 هزار تا 60 هزار کیلومتر است و در حال حاضر خودروهای بیش از 180 کشور دنیا به صورت یک قانون اجباری از کاتالیزور استفاده میکنند. هر چند کاتالیزور عمر نسبتاً طولانی دارد، اما ممکن است به هر دلیل دچار خرابی شود. اما خبر خوب این است که این قطعه قابل تعمیر است و در بسیاری از موارد نیاز به خرید قطعه جدید و تعویض نیست. در این نوشته میخواهیم درباره تعمیر کاتالیزور کیا، یکی از خودروهای لوکس کمپانی کیا در کره جنوبی، با شما صحبت کنیم.

 اگر شما هم با مشکل خرابی کاتالیزور مواجه هستید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر برای تعمیر کاتالیزور کیا، تعمیر کاتالیزور هیوندای، تعمیر کاتالیزور بنز و تعمیر کاتالیزور بی ام و، نیاز به کمک دارید، میتوانید روی توانمندی تیم پارس کاتالیزور حساب کنید! کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه تیم ما، توانمندی و مهارت کافی برای تعمیر کاتالیزور خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت را دارند و می‌توانند به شما در راستای رفع مشکل کمک کنند.البته تیم پارس کاتالیزور در خدمات خود به صورت ویژه برای اهالی تهران  تعمیر کاتالیزور در تهران را انجام می دهد.

دلایل خرابی کاتالیزور کیا چیست؟

 

شاید برایتان سوال باشد که دلیل خرابی کاتالیزور کیا چیست و چرا این قطعه دچار اختلال می‎شود؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کنیم:

وارد شدن ضربه به بدنه کاتالیزور  

کاتالیزور یک قطعه حساس و شکننده است که وارد شدن ضربه توسط یک جسم خارجی میتواند منجر به شکستگی و یا آسیب دیدیگی آن شود. با شکستن قطعات داخلی مانند شبکه اسفنجی؛ عملکرد کاتالیزور مختل شده و کارایی اولیه را ندارد.

بالا رفتن دمای کاتالیزور

بالا رفتن دما و داغی بیش از اندازه در محفظه کاتالیزور میتواند خرابی و اختلال در این قطعه را به دنبال داشته باشد. به عبارت دیگر زمانی که گرمای بیش از اندازه وارد کاتالیست شود، این قطعه به درستی کار نمیکند و نمیتواند گازهای خروجی را به درستی تفکیک و بهینه سازی نماید. بالا رفتن دمای کاتالیزور، میتواند به دلیل وجود نقص در موتور این قطعه باشد.

ناخالصی موجود در سوخت مصرفی

وجود ناخالصی در سوخت خودرو میتواند روی عملکرد کاتالیزور تاثیر گذار باشد. چرا که این قطعه برای آنالیز و بهینه سازی گروهی از مواد خاص طراحی شده، وجود مواد غیر مجاز، کارایی این قطعه را با اختلال مواجه میکند. اگر میزان ناخالصی گازها بیش از اندازه باشد، قطعات داخلی کاتالیزور به مرور زمان کارایی و اثربخشی اصلی خود را از دست میدهند و در نتیجه نیاز به تعمیر کاتالیزور خواهید شد.

خرابی واشر سرسیلندر

اگر قسمت واشر سرسیلندر خودرو به درستی کار نکند، منجر به ورود آب و روغن به موتور خودرو خواهد شد. گازهای خروجی از سیلندر نیز با این دو ماده یعنی بخار آب و روغن همراه خواهد بود و همین موضوع زمینه ساز آسیب دیدگی کاتالیزور را فراهم می آورد. بنابراین اگر با وجود مشکل در عملکرد واشرسرسیلندر مواجه شدید، به سرعت خودروی خود را به اولین تعمیرگاه مجاز برسانید تا قسمت های مرتبط با موتور باز شده و به طور دقیق بررسی شوند. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت رفع میشود و شما را با دردسر مواجه نخواهد ساخت.

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو

بروز مشکل در بخش احتراق و جرقه زدن خودرو، مساله دیگری است که میتواند کارایی کاتالیزور را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که اگر احتراق به درستی شکل نگیرد، سوخت خودرو به طور ناقص میسوزد و در نتیجه مقداری از سوخت خام و یا نیم‌سوز  به همراه گازهای خروجی، وارد کاتالیزور شده و در آنجا آتش میگیرد. این اتفاق میتواند به شدت به کاتالیزور و سایر قسمت های خودرو آسیب وارد کند و حتی منجر به تعویض کاتالیزور شود.

وجود سرب بیش از اندازه در بنزین

وجود سرب بیش از اندازه در سوخت خودرو، میتواند عملکرد کاتالیزور را با مشکل مواجه سازد. چرا که همانطور که اشاره کردیم کاتالیزور برای آنالیز و بهینه سازی گازهای مشخصی طراحی شده است، ورود گازهای متفرقه و مواد دیگر میتواند روی عملکرد این قطعه اثرگذار باشد و آن را با اختلال مواجه سازد.  

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین عوامل بروز خرابی در کاتالیزور کیا هستند. از این رو توصیه میشود هر چند وقت یکبار برای چکاپ و در صورت نیاز سرویس قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سرسیلندر و کاتالیزور، اقدام نمایید.

علائم خرابی کاتالیزور کیا چیست؟

 

اشاره کردیم که کاتالیزور خودرو، طول عمر بالایی دارد و به راحتی تا 50 الی 60 هزار کیلومتر به درستی وظیفه خود را انجام میدهد. اما از آن جایی که هر قطعه عمر مفید و تاریخ مصرف خاصی دارد، ممکن است دچار خرابی شود. در مورد کاتالیزور باید به خاطر داشته باشید که با مشاهده اولین علائم خرابی به سرعت خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز برسانید. و اما نشانه های خرابی کاتالیزور کیا چیست؟

  • افت ناگهانی در شتاب خودرو
  • افزایش شدید مصرف سوخت
  • وجود ایراد در استارت زدن و روشن شدن ماشین
  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • رد شدن خودرو در تست آلایندگی هوا
  • لزرش بدنه خودرو در حرکت آهسته
  • پیچیدن بوی بد (شبیه تخم مرغ گندیده) در خودرو
  • وارد شدن ضربه با جسم خارجی به کاتالیزور

مواردی که به آنها اشاره کردیم؛ شایع ترین و متداول ترین نشانه های خرابی کاتالیزور کیا است. در صورت مشاهده هریک از علائم فوق باید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز برسانید تا به لحاظ فنی بررسی و عیب یابی شود.

تعمیر کاتالیزور کیا

 

هرچند که کاتالیزور کیا یک قطعه مقاوم است و طول عمر بالایی دارد، اما مانند همه قطعات دیگر ممکن است دچار استهلاک شده و پس از مدتی کارایی اولیه خود را نداشته باشد. در این صورت یک یا چند مورد نشانه هایی که در بخش قبلی اشاره کردیم، قابل مشاهده است. پایین آمدن کارایی کاتالیزور علاوه بر آلایندگی هوا، میتواند به سایر بخش های خودرو که با این قطعه در ارتباط هستند، آسیب های جدی برساند. از این رو پیشنهاد میشود تعمیر کاتالیزور کیا را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.

به عنوان مثال افت کارایی کاتالیزور، ممکن است به واسطه رسوب گازهای سمی در شبکه اسفنجی کاتالیزور باشد. همین خروج ناقص و یا عدم خروج گازهای سمی، میتواند بخش های دیگر را نیز با مشکل مواجه سازد.

میتواند به واسطه رسوب گازها در شبکه کاتالیزور ایجاد شود. به طور کلی میتوان گفت مهمترین قطعه کاتالیزور، شبکه اسفنجی آن است که گرفتگی در شبکه اسفنجی، موجب سخت شدن خروج گازها از این قطعه میشود. برای تعمیر کاتالیزور کیا، معمولاً تعمیرکاران حرفه ای، با استفاده از دستگاه کامپیوتری دیاگ، مشکل را به طور دقیق تشخیص داده و عیب یابی دقیق انجام میدهند. سپس با توجه به مشکل، نسبت به رفع عیب و تعمیر کاتالیزور اقدام میکنند.   

فراموش نکنید که لازم است تعمیر کاتالیزور کیا را به یک فرد با تجربه و حرفه ای بسپارید. در غیر این صورت علاوه بر رفع نشدن مشکل، ممکن است مشکل قطعه شما بیشتر شده و در نتیجه مجبور به تعویض قطعه و خرید کاتالیزور نو باشید. در مجموعه پارس کاتالیزور کارشناسان فنی و خبره تعمیر کاتالیزور کیا حضور دارند که با سال ها تجربه در این زمینه، قادر به عیب یابی انواع کاتالیزور هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را برطرف می نمایند.

هزینه تعمیر کاتالیزور کیا

 

هزینه تعمیر کاتالیزور کیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین عامل میزان خرابی و شدت کاتالیزور خودروی شما است. برای مشخص شدن شدت خرابی، در ابتدا با استفاده از دستگاه دیاگ و عملیات دیاگ زنی، عیب خودرو و یا عیب قطعه مورد نظر مشخص می‌شود. پس از عیب یابی، تعمیرکار نسبت به رفع مشکل و تعمیر کاتالیزور اقدام میکند. در این جا میزان مهارت و تجربه تعمیرکار و نیز تعمیرگاهی که به آن مراجعه نموده اید و میزان خدمات ارائه شده در آن، روی هزینه تعمیر کاتالیزرو، تاثیر دارد.

برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور به طور دقیق، با شماره 09126981518 تماس بگیرید و با ارائه شرح وضعیت دقیق خودروی خود، از هزینه تعمیر مطلع شوید.

زمان تعویض کاتالیزور کیا

 

شاید برایتان سوال باشد که تعمیر کاتالیزور چقدر موفقیت آمیز است و چه زمانی دیگر کاتالیزور قابل تعمیر نیست و باید با یک قطعه جدید، جایگزین شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که برای تعمیر مراجعه میکنید، اولین بخشی که مورد بررسی قرار میگیرد، شبکه اسفنجی کاتالیزور است. چرا که اگر گازهای سمی از این بخش از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی وجود دارد و کاتالیزور عملکرد صحیحی ندارد. به عبارت دیگر در صورت عدم خروج گازهای سمی از بخش کاتالیزور، این گازها به طور مجدد به موتور باز میگردند و خرابی موتور خودرو را در پی دارند. حتی ممکن است این گازهای سمی و بسیار خطرناک در اتاق ماشین پخش شوند و توسط سرنشینان استشمام شوند که بسیار خطر آفرین است. در چنین شرایطی که امکان تعمیر کاتالیزور وجود نداشته باشد، خرید کاتالیزور و تعویض آن به شما پیشنهاد میشود.

خرید کاتالیزور کیا

 

اشاره کردیم که اگر به هر دلیلی کاتالیزور خودروی شما خراب شده و قابل تعمیر نیست، باید آن را با یک قطعه نو جایگزین نمایید. در چنین شرایطی پیشنهاد میشود که برای تعویض قطعه، به دنبال یک قطعه نو و اورجینال باشید.

شاید تصور کنید که قیمت خرید کاتالیزور کیا اصل، کمی بالاتر از سایر نمونه های مشابه و غیر اصل آن باشد، اما به یاد داشته باشید که به همان تناسب قطعه اورجینال دوام و کیفیت بالاتری دارد. بهترین کار برای خرید یک کالا و اطمینان از اصالت آن، خرید از نمایندگی های مجاز است. چرا که برخی از افراد فرصت طلب، با سوء استفاده از ناآگاهی مشتریان، اقدام به فروش کالاهای تقلبی به قیمت اصل می نمایند. نکته بسیار مهم که نباید آن را از یاد ببرید این است که متاسفانه استفاده از این قطعات نه تنها مشکل شما را رفع نمیکند، بلکه به سایر قسمت های خودرو آسیب وارد میکند.  

تیم پارس کاتالیزور به پشتوانه سال ها تجربه در حوزه فروش کاتالیزور کیا، این قطعه را با ضمانت نامه اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد تا با استفاده از آن مشکل برطرف شده و کارایی خودرو به حالت اولیه باز گردد. برای اطلاع از لیست قیمت کاتالیزور کیا میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که در هنگام خرید کاتالیزور کیا از فروشنده کارت یا برگه گارانتی را دریافت نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات شرکت از جمله تعویض و تعمیر بدون پرداخت هزینه استفاده نمایید. نمایندگی های فروش کاتالیزور کیا می بایست مدارک مربوط به نمایندگی مجاز را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا خریداران از اصالت کالاهای موجود در این نمایندگی ها، اطمینان داشته باشند.   

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره قطعه کاتالیزور کیا و دلایل خرابی آن برای شما توضیح دادیم. همچنین لیستی از متداول ترین نشانه های خرابی کاتالیزور کیا را به شما معرفی نمودیم. گفتیم که در صورت مشاهده هریک از نشانه ها، باید به سرعت برای عیب یابی و رفع مشکل به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. همچنین درباره نحوه تعمیر کاتالیزور کیا و فاکتورهایی که روی هزینه های تعمیر کاتالیزور کیا تاثیرگذار است، توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تعمیر کاتالیزورکیا در اختیار شما قرار داده باشد. برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه تعمیر کاتالیزور کیا میتوانید با شماره تلفن 09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سایر خدمات پارس کاتالیزرو 

تعمیر کاتالیزور 

تعمیر کاتالیزور هیوندای

تعمیر کاتالیزور بنز

تعمیر کاتالیزور بی ام و

تعمیر کاتالیزور در تهران

آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین