در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور بی ام و

تعمیر کاتالیزور بی ام و

کاتالیزور یکی از قسمت های مهم خودرو است که نقش ارزنده ای در کاهش آلاینده های هوا دارد. در واقع این قطعه به گونه ای طراحی شده است که در بخش اگزوز خودرو تعبیه شده و گازهای خروجی از اگزوز را تصفیه میکند. چرا که اگر این گازها تصفیه نشوند، مواد سمی و خطرناکی را وارد هوا میکنند. گازهایی که وارد کاتالیزور میشوند، شامل مونواکسید کربن و هیدروکربن هستند که کاتالیزور آنها را به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل میکند. به این صورت میتوان ادعا کرد که کاتالیزورها بخش عمده ای از کنترل آلودگی هوا دارند. اگر کاتالیزور خودروها خراب شوند، باید با هوای پاک خداحافظی کنیم و در هوای آلوده و سمی نفس بکشیم. از این رو توصیه میشود رانندگان محترم هر چند وقت یکبار برای چکاپ و عیب یابی خودرو و قطعات داخلی آن به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نمایند. چرا که قطعات داخلی خودرو مانند کاتالیزور نیز ممکن است بر اثر استهلاک دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. در این مقاله میخواهیم درباره خرابی و تعمیر کاتالیزور بی ام و یا همان بی ام دبلیو با شما صحبت کنیم.

لذا اگر شما هم با مساله خرابی کاتالیزور بی ام و رو به رو هستید، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر برای تعمیر کاتالیزور بی ام و، تعمیر کاتالیزور بنز، تعمیر کاتالیزور کیا و تعمیر کاتالیزور هیوندای به راهنمایی و کمک نیاز دارید، میتوانید روی توانمندی تیم پارس کاتالیزور حساب کنید! کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه تیم ما، توانمندی و مهارت کافی برای تعمیر کاتالیزور خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت را دارند و می‌توانند به شما در راستای رفع مشکل کمک کنند.

نحوه عملکرد کاتالیزور بی ام و

 

همانطور که گفته شد کاتالیزور بی ام و یا همان کاتالیزور بی ام دبلیو که به آن کاتالیست بی ام و هم گفته میشود، در قسمت اگزوز خودرو قرار میگیرد و گازهای خروجی از خودرو را شناسایی و بهینه سازی میکند. به عبارت دیگر وظیفه کاتالیزور تبدیل گازهای سمی و پر خطر برای محیط زیست و انسان، به گازهای بی خطر و یا کم خطر است. برخی افراد معتقدند کاتالیزور باعث کاهش شتاب خودرو میشود و باید این قطعه را حذف نمود. در حالی که کاهش شتاب خودرو، یکی از دلایل خرابی کاتالیزور است و کاتالیزور به خودی خود، تاثیری روی شتاب خودرو نخواهد گذاشت. کاتالیزور با حذف گازهای خطرناک از محیط زیست، از ورود این گازها به سیستم تنفسی انسان جلوگیری میکند و از این بابت یک قطعه کاملاً مفید به حساب می آید. از این رو رسیدگی و سرویس به موقع آن کاملاً لازم و ضروری میباشد. همچنین در صورتی که کاتالیزور به هر دلیلی دچار خرابی شود، باید سریعاً اقداماتی در جهت تعمیر و یا تعویض آن صورت گیرد.

علاوه بر کاهش شتاب خودرو که به آن اشاره کردیم، استشمام بویی شبیه تخم مرغ گندیده در خودرو نیز میتواند نشانه خرابی و ایراد در کاتالیزور بی ام و باشد. پیچیدن این بوی نامطبوع، به واسطه گوگرد موجود در بنزین در هنگام احتراق است. به عبارت دیگر اگر کاتالیزور بی ام و، کار خود را به درستی انجام دهد، سولفید هیدروژن موجود در گازهای خروجی خودرو به دی اکسید سولفور و بخار آب تبدیل میشود که یک گاز بی خطر برای محیط زیست و بی بو است.

دلایل خرابی کاتالیزور بی ام و

 

تعمیر کاتالیزور بی ام و، مستلزم آن است که علت خرابی را بدانید. اما سوال این جاست که چه عواملی سبب بروز خرابی در کاتالیزور بی ام و میشود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مواردی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، اصلی ترین دلایل خراب شدن کاتالیزور بی ام و هستند:

 

وارد شدن ضربه به بخش خارجی کاتالیزور  

 

کاتالیزور یک قطعه نسبتاً حساس و آسیب پذیر است که یک ضربه هرچند کوچک میتواند باعث شکستگی بدنه و یا بهم ریختگی بخش های داخلی آن شود. از جمله بخش های داخلی بسیار مهم کاتالیزور میتوان به شبکه اسفنجی اشاره کرد که اگر به درستی کار نکند، کاتالیزور عملکرد مناسبی نخواهد داشت. از این رو حتی الامکان از وارد شدن ضربه به کاتالیزور جلوگیری نمایید.

 

افزایش دمای کاتالیزور

 

بالا رفتن دمای کاتالیزور و داغ شدن بیش از اندازه آن، میتواند موجب اختلال در عملکرد این قطعه شود. به عبارت دیگر در صورت بالا رفتن دمای کاتالیزور، این قطعه نمیتواند گازهای ورودی را به درستی آنالیز و بهینه سازی نماید و دچار اختلال میشود.

 

وجود ناخالصی در سوخت خودرو

 

یکی دیگر از عوامل اثرگذار روی عملکرد کاتالیزور، وجود ناخالصی در سوخت میباشد. واقعیت این است که کاتالیزور برای شناسایی تعداد مشخصی از گازها طراحی شده و در صورتی که گازهای غیر قابل تشخیص، مانند ناخالصی های سوخت، وارد این قطعه شود، کاتالیزور نمیتواند به درستی این گازها را تشخیص دهد و آنها را تفکیک نماید، در نتیجه به مرور زمان کارایی خود را از دست میدهد و دچار خرابی میشود.

 

خرابی واشر سرسیلندر

 

اگر واشر سرسیلندر خودروی شما خراب شود، اثر مستقیمی روی عملکرد کاتالیزور خواهد داشت. چرا که در صورت خراب شدن واشرسرسیلندر، باعث میشود بخار آب و روغن و سایر گازهای غیر متعارف وارد محفظه کاتالیزور شود. وجود گازهایی که برای کاتالیزور قابل شناسایی نباشد، عملکرد این قطعه را تحت تاثیر قرار میدهد و کارایی آن را کاهش میدهد. لذا در صورت مشاهده اختلال در واشرسرسیلندر خودرو، در اولین فرصت ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

 

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو

 

قسمت بسیار مهم خودرو، بخش احتراق و جرقه زدن سوخت است. اگر در این بخش احتراق به درستی شکل نگیرد، مواد خام وارد بخش کاتالیزور میشوند و ممکن است این مواد درون کاتالیزور جرقه زده و مشتعل شوند. همین موضوع ضمن اختلال در عملکرد کاتالیزور، میتواند خطرات جانبی به دنبال داشته باشد و بخش های دیگر خودرو را نیز با مشکل مواجه سازد.

 

وجود سرب بیش از حد مجاز در بنزین

 

مقادیر زیاد سرب در بنزین، میتواند از دیگر عوامل خراب کاتالیزور باشد. چرا که سرب زیاد، گازهایی تولید میکند که توسط کاتالیزور قابل شناسایی و آنالیز نیست، در نتیجه نمیتواند به شکل درستی این گازهای مضر را تفکیک و بهینه سازی نماید.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین عوامل بروز خرابی در کاتالیزور بی ام و هستند. از این رو توصیه میشود هر چند وقت یکبار برای چکاپ و در صورت نیاز سرویس قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سرسیلندر و کاتالیزور، اقدام نمایید.

نشانه های خرابی کاتالیزور بی ام و چیست؟

 

کاتالیزور یک قطعه مفید و ارزشمند درون خودرو است که طول عمر بالایی دارد. این قطعه به طور میانگین در حدود 4 الی 5 سال برای شما کار میکند. اما بدیهی است که هر قطعه ای تاریخ مصرف مشخصی دارد و کاتالیزور نیز از این قاعده مستثنی نیست. با مشاهده اولین نشانه های خرابی کاتالیزور لازم است نسبت به تعمیر کاتالیزور، اقدام نمایید. اما سوال اینجاست که نشانه های خرابی کاتالیزور چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم مواردی که در زیر به آنها اشاره میکنیم، رایج ترین نشانه های

  • افت شدید در شتاب خودرو در سرعت های بالا
  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت خودرو
  • وجود نقص در استارت زدن و روشن شدن ماشین
  • روشن شدن چراغ چک یا اخطار خودرو
  • منفی شدن تست آلایندگی هوای خودرو
  • لزرش بدنه خودرو در حرکت آهسته
  • پیچیدن بوی بد (شبیه تخم مرغ گندیده) در خودرو
  • وارد شدن ضربه با جسم خارجی به کاتالیزور

مواردی که به آنها اشاره کردیم؛ شایع ترین و متداول ترین نشانه های خرابی کاتالیزور بی ام دبلیو است. در صورت مواجه شدن با هریک از علائم فوق باید خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز برسانید تا به لحاظ فنی بررسی و عیب یابی شود.

تعمیر کاتالیزور بی ام و

 

اشاره کردیم که وظیفه کاتالیزور، بهینه سازی و تصفیه گازهای خروجی از خودرو است. از این رو اگر این قطعه وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، علاوه بر ایجاد آلودگی های زیست محیطی، موتور خودرو نیز دچار اختلال خواهد شد. گفتیم که یکی از بخش های داخلی مهم کاتالیزور، شبکه اسفنجی داخلی آن است. اگر این شبکه دچار گرفتگی شود، نمیتواند به درستی گازهای سمی و آلاینده ها را تصفیه نماید. همین مساله بروز اختلال در عملکرد موتور خودرو را به دنبال دارد. بنابراین لازم است در صورت مشاهده علائم خرابی کاتالیزور بی ام و، پیش از که مشکل جدی شود، نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.  

در حال حاضر تعمیرگاه های معتبر، امکان تعمیر کاتالیزور بی ام و را دارند. پارس کاتالیزور یکی از تعمیرگاه های مجاز است که ضمن عیب یابی و تعمیر کاتالیزور بی ام و، در صورتی که قطعه قابلیت تعمیر نداشته باشد، میتواند قطعه شما را با یک قطعه اورجینال و نو جایگزین نماید. به یاد داشته باشید که تعمیر کاتالیزور بی ام و، یک تعمیر تخصصی است که باید به یک فرد کاردان و حرفه ای سپرده شود. در صورت سپردن کار به افراد غیر حرفه ای و بی تجربه، ممکن است شدت خرابی قطعه بیشتر شود تا حدی که مجبور به تعویض کاتالیزور شوید.

هزینه تعمیر کاتالیزور بی ام و

 

اگر قطعه کاتالیزور شما نیازمند تعمیر باشد و برای تعمیر مراجعه نمایید، خواهید دید که هزینه تعمیر کاتالیزور بی ام و به فاکتورهای مختلفی وابسته است. از جمله مهمترین این فاکتورها میتوان به میزان خرابی قطعه، متریال مورد نیاز برای تعمیر آن، دستمزد تعیمرکار و تعمیرگاهی که به آن مراجعه نموده اید، میتوان اشاره کرد.

برای عیب یابی و مشخص کردن مشکل قطعه، در ابتدا لازم است با دستگاه دیاگ، عیب قطعه مشخص شود، سپس تکنسین نسبت به تعمیر آن اقدام نماید.

در مجموعه پارس کاتالیزور، تعمیر کاتالیزور بی ام و با بهترین قیمت، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور بی ام دبلیو به طور دقیق، با شماره 09126981518 تماس بگیرید و با ارائه شرح وضعیت دقیق خودروی خود، از هزینه تعمیر مطلع شوید.

سرویس کاتالیست بی ام و

 

کاتالیزور BMW یکی از بخش های حیاتی این خودرو است که آلایندگی هوا را تا حد زیادی کاهش میدهد. اما این قطعه نیز مانند سایر قطعات خودرو، ممکن است دچار استهلاک شود و نیازمند سرویس و بررسی دوره ای است. در فرآیند سرویس کاتالیزور، آلودگی های رسوب کرده روی شبکه داخلی آن از بین میرود و این قطعه میتواند کارایی اولیه خود را برای تصفیه گازهای مضر داشته باشد.

به طور کلی اگر مالکان خودروهایی مانند بی ام و نسبت به اهمیت کاتالیزور اتومبیل خود شناخت داشته باشند، به طور دوره ای این قطعه را سرویس و بررسی میکنند. نکته قابل توجه در زمینه سرویس کاتالیزور که باید به طور کافی به آن توجه داشته باشید این است که شستشو و سرویس کاتالیزور بی ام و باید با حوصله و صبر انجام شود. چرا که این قطعه کاملاً حساس است و کوچکترین ضربه میتواند منجر به بروز اختلال در ساختار آن شود.

برخی افراد غیر حرفه ای و بی تجربه، برای شستشوی کاتالیزور، جوهر نمک و اسید را پیشنهاد میکنند، در حالیکه استفاده از این مواد برای شستن کاتالیزور منجر به از بین رفتن فلزات داخلی این قطعه میشود و آن را به یک قطعه بلا استفاده و بی خاصیت تبدیل میکند.  

برای سرویس، شستشو و تعمیر کاتالیزور بی ام و، تنها یک تماس با پارس کاتالیزور کافیست تا ضمن عیب یابی کاتالیزور، کلیه خدمات لازم را به شما ارائه نماید. کارشناسان فنی تیم ما، به پشتوانه دانش فنی و تجربه سال ها فعالیت در حوزه تعمیر و تعویض کاتالیزور بی ام و، در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانند مشکل خودروی شما را برطرف نمایند.

چه زمان کاتالیزور بی ام و را تعویض کنیم؟

 

یکی از رایج ترین سوالات شما مشتریان عزیز این است که تعمیر کاتالیزور تا چه اندازه میتواند مفید باشد و در چه صورت لازم است کاتالیزور را تعویض نماییم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که برای تعمیر مراجعه میکنید، در ابتدا بخش داخلی کاتالیزور یعنی همان شبکه اسفنجی مورد بررسی قرار میگیرد. چرا که گازهای سمی از این قسمت خارج میشوند و اگر گازها امکان خروج از این بخش را نداشته باشند، کاتالیزور کارایی مناسبی ندارد.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم در صورتی که گازها از این بخش خارج نشوند، به موتور باز میگردند و منجر به خرابی موتور خودرو میشوند. حتی در حالت خطرناک تر ممکن است گازهای سمی به اتاق ماشین وارد شوند و بدیهی است که تنفس این گازهای سمی برای سرنشینان بسیار خطرناک است. به طور کلی اگر کاتالیزور قابلیت تعمیر نداشته باشد، باید با یک قطعه جدید تعویض و جایگزین شود.

فروش کاتالیست بی ام و

 

زمانی که کاتالیزور سالم و بدون نقص است، راندمان بالایی دارد و میتواند به درستی گازهای سمی را تصفیه نماید. اما در صورتی که کوچکترین مشکلی در این قطعه به وجود بیاید، ضمن پایین آمدن کارایی این قطعه، باقی قطعات و بخش های خودرو را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از این رو توصیه میشود در صورت خرابی کاتالیزور، به سرعت برای عیب یابی و تعمیر آن به تعمیرگاه های مجاز، مراجعه نمایید. همچنین اگر بنا به هر دلیلی کاتالیزور قابل تعمیر نبود، نسبت به خرید کاتالیزور و تعویض آن اقدام کنید.

در این مرحله نکته ای که باید به آن دقت و توجه داشته باشید، خرید کاتالیزور اورجینال بی ام و است. چرا که برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به تولید نمونه های تقلبی و غیر اصل نموده و با سو استفاده از نا آگاهی برخی مشتریان، اقدام به فروش نمونه های تقلبی میکنند.

در چنین شرایطی، بهترین کار خرید از نمایندگی های معتبر و مجاز است. پارس کاتالیزور یکی از مراکز فروش معتبر کاتالیزور بی ام دبلیو است که کلیه قطعات را با ارائه ضمانت نامه اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. همچنین ارائه برگه گارانتی، این اطمینان خاطر را به مشتریان میدهد که در صورت بروز مشکل میتوانند از خدمات شرکت بهرمند باشند.

خرید کاتالیست بی ام دبلیو

 

اشاره کردیم که در صورت غیر قابل تعمیر بودن کاتالیزور، مجبور به تعویض این قطعه هستید. در این شرایط لازم است با خرید یک کاتالیزور اورجینال، مشکل خودرو را برطرف نمایید. پس از خرید قطعه کاتالیزور، فرآیند نصب را پیش رو دارید. به یاد داشته باشید که نصب بی کیفیت، میتواند موجب عدم تصفیه صحیح گازهای خروجی توسط کاتالیزور شود. بنابراین لازم است برای خرید کاتالیزور و نصب آن، از افراد خبره کمک بگیرید.

پارس کاتالیزور به عنوان تامین کننده انواع کاتالیزور بی ام و، بهترین گزینه ها را برای خودروی شما پیشنهاد میدهد. ما به پشتوانه تیم فنی و سال ها تجربه در حوزه فروش انواع کاتالیزور، میتوانیم بهترین نمونه ها کاتالیزور را به شما معرفی و آن را برایتان نصب نماییم.

قیمت کاتالیست بی ام دبیلو

 

کاتالیزور بی ام و یک قطعه نسبتا گران است و از آن جایی که یک قطعه وارداتی به حساب می آید، قیمت آن تحت تاثیر نوسانات ارز، متغیر است. از طرف دیگر قیمت کاتالیزور بی ام و، به عوامل دیگری همچون مدل خودرو و اصل بودن کاتالیزور بستگی دارد. در مجموعه پارس کاتالیزور کلیه کاتالیزور های بی ام و با ارائه ضمانت نامه اصالت کالا، با بهترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه میشود.

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع کاتالیزور بی ام و، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09126981518 تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان از قیمت انواع کاتالیزور اصل بی ام و مطلع شوید.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره قطعه کاتالیزور بی ام و و دلایل خرابی آن برای شما توضیح دادیم. عمده ترین دلایلی که منجر به خرابی کاتالیزور میشود را بیان نمودیم. همچنین لیستی از اصلی ترین نشانه های خرابی کاتالیزور بی ام و را به شما معرفی نمودیم. گفتیم که در صورت مشاهده هریک از نشانه ها، باید به سرعت برای عیب یابی و رفع مشکل به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. همچنین درباره نحوه تعمیر کاتالیزور بی ام و و فاکتورهایی که روی هزینه های تعمیر کاتالیزور بی ام و تاثیرگذار است، توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تعمیر کاتالیزور بی ام و در اختیار شما قرار داده باشد. برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه تعمیر کاتالیزور بی ام دبلیو میتوانید با شماره تلفن 09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سایر خدمات پارس کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور 

تعمیر کاتالیزور در تهران

تعمیر کاتالیزور هیوندای

تعمیر کاتالیزور کیا 

تعمیر کاتالیزور بنز

آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین