در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور ال 90

کاتالیزور یا کاتالیست ال 90 به منظور کاهش آلودگی هوا در اگزوز خودرو قرار داده می شود. اگر مبدل کاتالیزوری دچار آسیب جدی نباشد، قابل تعمیر است اما به شرطی که به موقع از خرابی مبدل کاتالیزوری مطلع شوید و در اسرع وقت به مراکز تعمیر آن مراجعه کنید. در ادامه مقاله، علائم خرابی کاتالیست را بیان می کنیم.

 

علائم خرابی کاتالیزور ال 90

وقتی مبدل کاتالیستی دچار مشکل می شود گازهای خروجی از داخل مبدل نمی توانند عبور کنند و گازهای مضر در محفظه احتراق باقی می مانند که منجر به بروز علائمی مانند روشن شدن چراغ چک خودرو، احتراق ناقص، عملکرد پایین موتور، کاهش شتاب اتومبیل، خروج بوی بد یا دود تیره رنگ از اگزوز می باشد؛ گاهی ممکن است این علائم به دلیل مشکل در قسمت های دیگر باشد در نتیجه لازم است افراد متخصص بررسی لازم را انجام دهند. همچنین راه دیگری که نشان می دهد که کاتالیست به خوبی کار می کند یا خیر، تست آلایندگی خودرو است؛ در این تست چهار گاز مورد سنجش قرار می‌گیرد که بالاتر بودن هر یک از این گازها از حد مجاز، باعث رد شدن در آزمون آلایندگی معاینه فنی می‌شود. 

 

زمان تعویض کاتالیزور ال 90

کاتالیزور مانند دیگر قطعات خودرو، عمر معینی دارد و برای اینکه عملکرد ال نود با مشکل رو به رو نشود بهتر است بدانیم به طور میانگین، عمر مفید کاتالیزور ال نود بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا ۳ الی ۴ سال می باشد البته تشخیص دقیق آن توسط کارشناسان انجام می شود و ممکن است طول عمر مفیدشان به دلایل دیگری، کمی متفاوت تر باشد؛ به علاوه با توجه به علائم خرابی آن توصیه می شود به موقع برای  تعمیر کاتالیزور یا تعویض آن اقدام شود.

 

اگر کاتالیزور نباشد چه می شود؟

همانطور که در مطالب فوق اشاره شد مزیت استفاده از کاتالیزور، کاهش آلودگی هوا است اما اگر کاتالیست حذف شود علاوه بر ورود آلاینده ها به هوا، باعث افزایش مصرف سوخت اتومبیل، همچنین گرفتگی مسیر اگزوز به علت رسوب گازهای مضر می شود و شتاب خودرو نیز کاهش می یابد. پیشنهاد می شود به هیچ عنوان اقدام به برداشتن آن از اگزوز نکنید.

 

هزینه تعمیر کاتالیزور ال 90

احتمالا بعد از بررسی  وضعیت کاتالیزور خودرو این سوال پیش می آید که هزینه تعمیر و تعویض آن چقدر است؟

با توجه به اینکه معمولاً هزینه تعمیر آن نسبت به تعویض کمتر است ولی موارد زیادی در هزینه تعویض آن اثر دارد، البته مدل خودرو هم در قیمت کاتالیزور موثر است و در نتیجه اگر مدل خودرو بالاتر باشد قیمت کاتالیزور آن نیز افزایش می یابد. برای اطلاع از میزان هزینه ها می توانید به صورت حضوری به مراکز تعمیر مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا از مناسب ترین قیمت ها مطلع شوید. 

 

جمع بندی و سخن پایانی

همانگونه که بیان شد کاتالیست قطعه مهمی در خودرو می باشد و در این مطلب سعی کردیم علاوه بر ذکر علائم خرابی آن،  سوالات متداولی که پیرامون تعمیر کاتالیزور ال 90 پرسیده می شود را پاسخ دهیم؛ امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید بوده باشد و برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر می توانید با شماره تلفن  09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

تعمیر کاتالیزور در تهران || تعمیر کاتالیزور لیفان || تعمیر کاتالیزور بنز || تعمیر کاتالیزور هیوندای

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.
آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین