در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور هیوندای

تعمیر کاتالیزور هیوندای

کاتالیزور هیوندای، یک قطعه در مسیر خروجی گازهای محفظه موتور است. به واسطه وجود این قطعه، اثر آلایندگی گازهای خروجی تا 90 درصد کاهش پیدا میکند، به طوریکه مونواکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را به کربن و آب تبدیل میکند. به همین دلیل کاتالیزور به طور چشم گیری در کاهش آلودگی هوا اثرگذار است. همچنین این قطعه میتواند اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل نماید. کالیزور هیوندای طول عمر بالایی دارد اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در بازه های زمانی مختلف، سرویس شود تا در صورت گرفتگی شبکه های داخلی، برطرف شود. به یاد داشته باشید که اگر سرویس کاتالیزور به موقع و به درستی انجام نشود، کاتالیزور کارایی خود را از دست میدهد و نمیتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. به طوری که ممکن است گازهای خروجی از اگزوز خودرو، 5 برابر بیشتر از حالت عادی، آلایندگی داشته باشند!

در این نوشته میخواهیم شما را با نحوه تعمیر و دلایل خرابی کاتالیزور با شما صحبت کنیم. اگر با مساله خرابی کاتالیزور هیوندای و تعمیر آن مواجه هستید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر برای تعمیر کاتالیزور هیوندای، تعمیر کاتالیزور کیا، تعمیر کاتالیزور بنز و تعمیر کاتالیزور بی ام و، نیاز به کمک دارید، میتوانید روی توانمندی تیم پارس کاتالیزور حساب کنید! کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه تیم ما، توانمندی و مهارت کافی برای تعمیر کاتالیزور  خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت را دارند و می‌توانند به شما در راستای رفع مشکل کمک کنند.البته تیم پارس کاتالیزور در خدمات خود به صورت ویژه برای اهالی تهران  تعمیر کاتالیزور در تهران را انجام می دهد.

ساز و کار کاتالیزور هیوندای

 

اشاره کردیم که کاتالیزور، یک قطعه برای کاهش آلایندگی گازهای تولید شده توسط محفظه سوخت ماشین است. عمر مفید این قطعه به طور میانگین، بین 4 تا 5 سال است و پس از سپری شدن این مدت، می‌بایست قطعه جدید را خریداری نموده و جایگزین آن نمایید.

اصلی ترین عناصر و اجزای داخلی کاتالیزور هیوندای عبارتند از فلزاتی همچون رودیم، پالادیوم، پلاتین، مس، نیکل، منگنز، آهن و مواردی از این دست. علاوه بر این عنصر سدیم به عنوان آزاد کننده گازهای خروجی، ذخیره کننده و بافر اکسیژن برای کاتالیزورهای سه گانه مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از سدیم باعث میشود مخلوط گازهای ایجاد شده، نسبت به یکدیگر در تعادل باشند، چرا که در این صورت، کارایی کاتالیزورهای سه گانه به حداکثر ممکن خود خواهد رسید.

تا این جای کار شما را با نحوه عملکرد کاتالیزور هیوندای آشنا کردیم. این قطعه کارایی بالایی دارد اما در صورت خرابی، جای هیچگونه نگرانی نیست و به آسانی قابل تعمیر است. کافیست برای تعمیر با ما تماس بگیرید و یا به مجموعه پارس کاتالیزور مراجعه نمایید تا به سرعت مشکل خودروی شما بر طرف شود.

عوامل خرابی کاتالیزور هیوندای چیست؟

 

شاید برایتان سوال باشد که دلیلی خرابی کاتالیزور هیوندای چیست و چرا این قطعه دچار خرابی میشود؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کنیم:

وارد شدن ضربه از طرف جسم خارجی

واقعیت این است که کاتالیزور یک قطعه شکننده و حساس است، کافیست از طریق یک جسم خارجی به آن ضربه مستقیم وارد شود، همین ضربه میتواند منجر به شکستن شبکه اسفنجی شده و به سایر قطعات آسیب برساند و کارکرد کاتالیزور را با نقص مواجه سازد.

بالا رفتن دمای کاتالیزور

مورد دیگری که میتواند منجر به خرابی و آسیب دیدگی کاتالیزور شود، بالا رفتن دما و داغی بیش از اندازه است. به عبارت دیگر زمانی که گرمای بیش از اندازه وارد کاتالیست شود، این قطعه به درستی کار نمیکند. دلیل وارد شدن دمای بالا به کاتالیزور، میتواند وجود نقص در موتور این قطعه باشد.

ناخالصی موجود در سوخت مصرفی

از دیگر عواملی که میتوانند بروی سلامتی و عمر این قطعه اثرگذار باشند، میتوان به میزان ناخالصی موجود در سوخت و در نتیجه گازهای خروجی موتور اشاره نمود. اگر میزان ناخالصی گازها بیش از اندازه باشد، قطعات داخلی کاتالیزور به مرور زمان کارایی و اثربخشی اصلی خود را از دست میدهند و در نتیجه نیاز به تعمیر کاتالیزور خواهید شد.

خرابی واشر سرسیلندر

اگر در قسمت واشر سرسیلندر خودروی شما ایرادی به وجود آمده باشد که منجر به وارد شدن آب و روغن به موتور خودرو شود، گازهای خروجی از سیلندر نیز با این دو ماده یعنی بخار آب و روغن همراه خواهد بود و همین موضوع زمینه ساز آسیب دیدگی کاتالیزور خواهد شد. لذا اگر احساس کردید که واشر سرسیلندر به درستی کار نمیکند و دچار مشکل شده است، به سرعت خودروی خود را به اولین تعمیرگاه مجاز برسانید تا قسمت های مرتبط با موتور باز شده و به طور دقیق بررسی شوند. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد به سرعت رفع میشود و شما را با دردسر مواجه نخواهد ساخت.

وجود نقص در سیستم احتراق خودرو

مورد دیگر که ممکن است منجر به خرابی کاتالیزور شود، وجود نقص در سیستم احتراق و جرقه زدن موتور باشد. به یاد داشته باشید که وجود نقص در این قسمت، به طور مستقیم روی عملکرد کاتالیزور اثر دارد، چرا که اگر احتراق به درستی شکل نگیرد، سوخت خودرو به طور ناقص میسوزد و در نتیجه مقداری از سوخت خام به همراه گازهای خروجی وارد کاتالیزور شده و در آنجا آتش میگیرد. این اتفاق میتواند به شدت به قطعه مورد نظر آسیب وارد نماید به طوری که مجبور به تعویض کاتالیزور شوید.

وجود سرب بیش از اندازه در بنزین

از دیگر عوامل خرابی کاتالیزور میتوان به وجود سرب بیش از حد مجاز در بنزین تولید داخل اشاره نمود. همچنین مکمل های سوخت میتوانند زمینه ساز بروز ایراد در کاتالیزور شوند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین عوامل بروز خرابی در کاتالیزور هیوندای هستند. از این رو توصیه میشود هر چند وقت یکبار برای چکاپ و در صورت نیاز سرویس قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سرسیلندر و کاتالیزور، اقدام نمایید.

نشانه های خرابی کاتالیزور هیوندای چیست؟

 

خرابی کاتالیزور نشانه های دقیقی دارد که د راین بخش به آنها اشاره میکنیم. در صورت مشاهده هر یک از نشانه ها، در اولین فرصت ممکن برای عیب یابی و رفع خرابی به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. موارد زیر شایع ترین نشانه های خرابی کاتالیزور هیوندای هستند:

  • افت کردن شتابگیری خودرو در سرعت های بالا
  • بالا رفتن ناگهانی مصرف سوخت خودرو در یک بازه زمانی
  • وجود مشکل در استارت خوردن و روشن شدن خودرو
  • روشن شدن چراغ اخطار (چک) خودرو در قسمت پشت آمپر
  • منفی بودن تست آلایندگی
  • احساس لرزش خودرو در سرعت های پایین
  • وجود بوی بد در خودرو شبیه تخم مرغ گندیده
  • ضرب دیدگی پوسته و قسمت های خارجی کاتالیزور

موارد فوق، رایج ترین نشانه های وجود مشکل در کاتالیزور است. در صورت مواجه شدن با این نشانه ها به سرعت درجهت رفع مشکل اقدام نمایید.

تعمیر کاتالیزور هیوندای در تعمیرگاه تخصصی پارس کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور هیوندای

 

اشاره کردیم که کاتالیزور هیوندای طول عمر بالایی دارد که البته نیازمند رسیدگی و سرویس به موقع است. اما به یاد داشته باشید که هرچقدر از عمر کاتالیزور بگذرد، مانند سایر قطعات دیگر، دچار خرابی و مشکل میشود و دیگر کارایی اولیه را نخواهد داشت. به عبارت دیگر این قطعه دارای چند نقطه حساس است که به مرور زمان؛ دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست میدهد. این افت کارایی میتواند به واسطه رسوب گازها در شبکه کاتالیزور ایجاد شود. به طور کلی میتوان گفت مهمترین قطعه کاتالیزور، شبکه اسفنجی آن است که گرفتگی در شبکه اسفنجی، موجب سخت شدن خروج گازها از این قطعه میشود. 

در اغلب موارد تکنسین های حرفه ای، با استفاده از دستگاه دیاگ، قطعه ای که دچار مشکل شده است را از طریق سیستم کامپیوتر، بررسی میکنند تا عیب دستگاه مشحص شود. به عنوان مثال ممکن است ایراد از سوکت سنسور اکسیژن باشد و یا هر قطعه ای که با کاتالیزور در ارتباط است. پس از عیب یابی، تعمیر صورت میگیرد.

فراموش نکنید که در صورت بروز خرابی، تعمیر کاتالیزور را به یک فرد حرفه ای و با تجربه بسپارید. در غیر این صورت ممکن است شدت خرابی بیشتر شده و در نتیجه منجر به تعویض قطعه شود. در مجموعه پارس کاتالیزور کارشناسان فنی و خبره تعمیر کاتالیزور هیوندای حضور دارند که با سال ها تجربه در این زمینه، قادر به عیب یابی انواع کاتالیزور هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را برطرف می نمایند.

هزینه تعمیر کاتالیزور

 

هزینه تعمیر کاتالیزور هیوندای به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین عامل میزان خرابی و شدت آن است. برای مشخص شدن شدت خرابی، در ابتدا با استفاده از دستگاه دیاگ و عملیات دیاگ زنی، عیب خودرو و یا عیب قطعه مورد نظر مشخص میشود. پس از عیب یابی، تعمیرکار نسبت به رفع مشکل و تعمیر کاتالیزور اقدام میکند. در این جا میزان مهارت و تجربه تعمیرکار و نیز تعمیرگاهی که به آن مراجعه نموده اید و میزان خدمات ارائه شده در آن، روی هزینه تعمیر کاتالیزرو، تاثیر دارد.

برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور به طور دقیق، با شماره 09126981518 تماس بگیرید و با ارائه شرح وضعیت دقیق خودروی خود، از هزینه تعمیر مطلع شوید.

چه موقع باید نسبت به تعویض کاتالیزور هیوندای اقدام کنید؟

 

در صورت خرابی کاتالیزور و یا بخش هایی که به آن مرتبط هستند؛ اولین اقدام شما مراجه برای عیب یابی و تعمیر کاتالیزور است، اما در صورتی که قطعه شما قابل تعمیر نباشد و یا هزینه تعمیر آن بیشتر از خرید یک قطعه جدید باشد، خرید کاتالیزور هیوندای و تعویض قطعه را به شما پیشنهاد میکنیم. فراموش نکنید که تعویض کاتالیزور هیوندای باید در مراکز خدماتی و تعمیرگاه های مجاز و توسط تعمیرکاران ماهر و با تجربه انجام شود. در صورتی که فرآیند تعویض را به یک فرد غیر مرتبط واگذار نمایید، ممکن از قطعه به درستی در جای مناسب خود قرار نگیرد و پس از مدتی دوباره با مشکل خرابی کاتالیزور مواجه شوید.

خرید کاتالیزور هیوندای

 

اگر کاتالیزور خودروی شما به هر دلیلی دچار خرابی شده و دیگر قابل تعمیر نیست، بهتر است برای تعویض این قطعه، یک کاتالیزور اورجینال را جایگزین نمایید. شاید تصور کنید که قیمت خرید کاتالیزور هیوندای اصل، کمی بالاتر از نمونه های دیگر آن است، اما در نظر داشته باشید که به همان تناسب دوام و کیفیت بالاتری دارد. همچنین بهترین کار برای اطمینان از اصالت کالا، خرید از نمایندگی های مجاز این قطعه است. به یاد داشته باشید که برخی از افراد فرصت طلب، با سوء استفاده از ناآگاهی برخی مشتریان، اقدام به فروش کالاهای تقلبی به قیمت اصل نموده و متاسفانه استفاده از این قطعات نه تنها مشکل شما را رفع نمیکند، بلکه به سایر قسمت های خودرو آسیب وارد میکند. 

تیم پارس کاتالیزور به پشتوانه سال ها تجربه در حوزه فروش کاتالیزور هیوندای، این قطعه را با ضمانت نامه اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهد تا با استفاده از آن مشکل برطرف شده و کارایی خودرو به حالت اولیه باز گردد. برای اطلاع از لیست قیمت کاتالیزور هیوندای میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که در هنگام خرید کاتالیزور هیوندای از فروشنده کارت یا برگه گارانتی را دریافت نمایید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات شرکت از جمله تعویض و تعمیر بدون پرداخت هزینه استفاده نمایید. 

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره قطعه کاتالیزور هیوندای و دلایل خرابی آن برای شما توضیح دادیم. همچنین لیستی از رایج ترین نشانه های خرابی کاتالیزور هیوندای را در اختیار شما قرار دادیم. گفتیم که در صورت مشاهده هریک از نشانه ها، برای عیب یابی و رفع مشکل به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید. همچنین درباره نحوه تعمیر کاتالیزور هیوندای و نیز هزینه های تعمیر کاتالیزور توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.

امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تعمیر کاتالیزور هیوندای در اختیار شما قرار داده باشد. برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه تعمیر کاتالیزور هیوندای میتوانید با شماره تلفن 09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سایر خدمات پارس کاتالیزور 

تعمیر کاتالیزور 

تعمیر کاتالیزور کیا 

تعمیر کاتالیزور بنز

تعمیر کاتالیزور بی ام و

تعمیر کاتالیزور در تهران

آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین