در حال بارگذاری فایل ...
اپ پارس کاتالیزوردسترسی آسان‌تر

تعمیر کاتالیزور پژو 405

کاتالیزور یا کاتالیست قطعه ای است که برای کاهش میزان آلاینده های ناشی از احتراق در اگزوز خودروها از جمله پژو 405 نصب می شود. در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که باعث می شود اطلاعات بیشتری راجع به کاتالیست 405 داشته باشید و قبل از بروز مشکل جدی برای تعمیر کاتالیزور  اقدام کنید.

 

کی باید برای تعمیر کاتالیزور پژو اقدام کنیم؟

زمانی که ما از وجود مشکل یا نقصی در عملکرد خودرو مطلع شویم نسبت به رفع ایراد یا تعمیر آن اقدام می کنیم، مواردی مانند احتراق ناقص، عملکرد پایین موتور، کاهش شتاب اتومبیل و … ممکن است به علت خرابی کاتالیست ایجاد شود؛ اما مسئله ای که حائز اهمیت می باشد این است که چند وقت یکبار برای بررسی کاتالیزور پژو 405 به تعمیرگاه ها مراجعه کنیم تا با اقداماتی مانند شستشوی کاتالیزور، از وارد شدن آسیب جدی و خراب شدن کاتالیست جلوگیری کنیم. در صورتی که توجهی به چکاپ و تعمیر آن نشود، منجر به تعویض قطعه و هزینه های بیشتری می شود.

 

شستشوی کاتالیزور پژو 405، پیشگیری بهتر از درمان!

با توجه به اینکه کاتالیست از جمله قطعات گران قیمت خودرو است شستشو و تعمیر به موقع آن، باعث بهبود کارایی آن می شود. می توان شستشوی کاتالیزور را بدون جدا کردن آن، با استفاده از پاک کننده کاتالیستی انجام داد؛ اما لازم است بدانید استفاده از اسیدها، تینر، آب و … نه تنها مبدل را تمیز نمی کند بلکه بیشتر صدمه می زند. پس محلول شستشوی کاتالیستی را متناسب با خودروی خود انتخاب و خریداری کنید، از دستورالعمل ها و نحوه استفاده از آن مطلع شوید و سپس آن را در باک بنزین خود بریزید. گاهی اوقات نیاز است کاتالیزور را جدا کرده و شستشو داده شود که توصیه می شود این کار توسط فرد متخصص انجام گیرد و به مراکز تعمیر مراجعه کنید.  

 

علائم پر بودن کاتالیزور

هنگامی که متوجه کم شدن شتاب خودرو و یا به اصطلاح کم آوردن اتومبیل در سربالایی می شوید به طور معمول علت آن، پر شدن کاتالیزور یا خرابی آن است؛ اگر دمای خودرو بدون دلیل بالا باشد می توان فهمید احتمالاً کاتالیزور پر شده است که باید برای کسب اطمینان به تعمیرگاه رفته و در صورت نیاز، برای خالی کردن یا تعویض آن در اسرع وقت اقدام کرد.  

 

هزینه تعمیر و خرید کاتالیزور پژو ۴۰۵

مسلماً هزینه تعمیر کاتالیزور نسبت به تعویض و خرید آن کمتر است اما در صورت لزوم به خرید کاتالیست، باید در نظر گرفت که کاتالیست ها با برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشند و با توجه به این که پژو مدل های مختلفی دارد، هزینه ها یکسان نمی باشد. هنگام خرید مبدل کاتالیزوری نسبت به استاندارد بودن آن دقت کافی داشته باشید و متناسب با موتور خودرو انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی و خرید کاتالیست دارید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. 

 

جمع بندی و سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم رسیدگی به کاتالیست بسیار حائز اهمیت می باشد و در این مطلب سعی کردیم علاوه بر ذکر نکات شستشوی کاتالیزور 405،  سوالات متداولی که پیرامون تعمیر کاتالیزور پژو 405 پرسیده می شود را پاسخ دهیم؛ امیدواریم خواندن این مطالب برای شما مفید بوده باشد و می توانید برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر با شماره تلفن  09126981518 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

تعمیر کاتالیزور در تهران || تعمیر کاتالیزور لیفان || تعمیر کاتالیزور بنز || تعمیر کاتالیزور هیوندای

فرمی برای نمایش انتخاب نشده است.
آدرس: یادگارامام جنوب، بلوار تیموری، بعداز چهارراه تیموری نبش پارک لطف علی خانی پلاک 195تعمیرگاه پارس
شماره تماس:
۰۹۱۲۶۹۸۱۵۱۸
شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
یک‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
دوشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
سه‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
چهارشنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
پنج‌شنبه
۰۸:۳۰ - ۲۰:۰۰
جمعه
۰۹:۳۰ - ۱۴:۳۰
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارس کاتالیزور می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین